De eerst week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Groen - WaarBenJij.nu De eerst week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Groen - WaarBenJij.nu

De eerst week in Sydney

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 Februari 2012 | Australië, Sydney

Ja hoor daar is ie dan m'n eerste weblog vanuit Australië. Speciaal voor Emiel! En natuurlijk ook voor de rest! De vlucht naar Australië is goed gegaan. We zaten in een van de grootste vliegtuigen ter wereld. Maar het was wel een hele lange vlucht. In Nederland kregen we te horen dat onze backpacks door een technische storing niet mee konden in het vliegtuig. Wat wel echt balen was. Maar voor de rest is de vlucht goed verlopen. Toen we in Sydney aankwamen hebben we op het vliegveld van de luchtvaartmaatschappij een pakket gekregen met daarin een t-shirt, broekje en toiletspullen. Dat vond ik wel erg fijn. Kon ik me toch een beetje opfrissen na een reis van ongeveer een dag. Een dag later werden onze backpacks naar het hostel gebracht.
Vanuit het eerste hostel waar we zaten was het maar 1 minuut lopen naar de hoofdstraat waar alle winkels en restaurants zitten. Heel erg relaxed.
De eerste dagen in Sydney heb ik vooral de stad verkent. We hebben best wel veel dingen met de groep gedaan waarmee ik naar Australië ben gekomen. Wat ik erg leuk vond. We zijn naar the opera house, the harbour bridge, the Royal botanic gardens en the art gallery geweest. Allemaal erg mooi en indrukwekkend. Maar ik heb ook wel zin om verder te gaan reizen en meer van het land te zien.
Daarna zijn Fleur en ik met de trein naar Katoomba gegaan. Vanuit Katoomba kan je mooie wandeltochten door the blue mountains doen. De dag dat we aankwamen in Katoomba was het erg slecht weer. Met hagelstenen zo groot als knikkers. De tweede dag hadden we besloten om te gaan wandelen. Samen met een andere Nederlander zijn we the blue mountains in gegaan. In het begin was het ergs mistig en konden we niks zien. Maar gelukkig klaarde het al snel op. Wauw wat is het daar mooi. Echt niet normaal. We besloten om een van de wandelroutes te doen. Wat uiteindelijk 4 uur duurde. Daarna was ik echt kapot. En de volgende dag had ik enorme spierpijn. Maar dat was het wel waard.
Nu nog een weekje in Sydney en daarna ga ik naar Nieuw-Zeeland!

  • 16 Februari 2012 - 05:53

    Kyra:

    Hey Fleurtje!

    Goed dat je het zo naar je zin hebt en dat Sydney je goed is bevallen.
    Ik ben benieuwd naar de foto's, komen die nog?
    Goede reis naar Nieuw-Zeeland!

    Liefs, Kyr

  • 16 Februari 2012 - 13:18

    Emiel:

    Kijk, het eerste verslag. Dat er nog vele verhalen mogen volgen! :-)

  • 16 Februari 2012 - 21:27

    Klaske:

    Ik kijk af en toe ff of je al iets had geschreven in je reis verslag:). Mooi dat je een goede reis hebt gehad, wel lang. Wel jammer dat de bagage niet mee kon in het vliegtuig. dus nog een week je in Sydney en dan na Nieuw Zeeland, ga je daar verder rond reizen. Ben heel benieuwd. Had op facebook al wat foto's' zien heel gaaf uitzicht en die waterval.

    Na ik kiek af en toe wel ff. Nog een hele fijne week in Sydney en goede reis na New Zeeland

    liefs x

  • 18 Februari 2012 - 18:39

    Ada:

    hoi Fleur, Fijn dat de reis met wat kleine probleempjes goed is verlopen.Sydney lijkt echt geweldig. Maak maar veel fotos. Wat heerlijk dat het daar zo'n lekker temperatuurtje is. Hier is de sneeuw weg, maar nu regent het weer. En dat in het carnaval weekend. Ik wens je nog verder veel plezier en probeer je site te volgen.
    Ik weet niet hoever je moeder is met emailen en inloggen, anders print ik het wel uit voor haar.
    Geniet ervan en misschien zie ik volgende keer wel foto's

    groetjes vanuit een regenachtig Houten ada

  • 18 Februari 2012 - 19:23

    Maria:

    Hoi Fleur ook deze pagina heb ik gevonden,en even met wat aanwijzigingen van ada ,en het lukt me.zo kwam ik ook iets tegenover goedkoop bellen naar Australie.leuk om zo ook reacties te lezen. Geniet nog even van Sydney en op naar N Zeeland Liefs en toi toi

  • 19 Februari 2012 - 08:38

    Selma:

    Hey,

    leuk dat je aan de typ bent geslagen. Het is leuk om je verhaal te lezen. Ik ben benieuwd naar je verhalen! zeker als je zo alleen verder gaat. Heb je je tas al weer vol geshopt op de winkelstraat? Of is het eigenlijk bij kijken, kijken niet kopen gebleven? Omdat je de komende maanden het ook nog mee moet sleuren! haha.

    Have fun!

    X

  • 20 Februari 2012 - 00:17

    Trees:

    Hai Fleur
    Nou meteen al ervaren wat reizen met zich mee kan brengen. Gelukkig heb je met het mooie weer daar niet veel kleren nodig. Tussenstop gemaakt in Hong-Kong? Als ik je verhaal lees, ik ben ook op die plekken geweest in Sydney, krijg ik weer de kriebels en herinner me de tijd dat we er met Anne-Martine waren. Verder doet het me weer denken aan hoe ik elke dag even de computer aanzette om te kijken of er weer een leuke belevenis te lezen was. Zal dat ook nu zeker weer hebben denk ik. Het voelt weer vertrouwd voor mij. Geniet met volle teugen meid en ik hoop gauw weer wat te lezen over een plek waar ik misschien zelf ook geweest ben. Heerlijk land he!!!!!!

    Lieve groetjes, Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Een reis met Activity International

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2012

Laatste dag in Melbourne

23 Juni 2012

Cairns - Darwin and Melbourne again.

28 Mei 2012

Update.

19 April 2012

De afgelopen dagen.

08 April 2012

Melbourne
Fleur

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 15023

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 25 Januari 2013

Een reis met Activity International

Landen bezocht: