Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Fleur Groen - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Fleur Groen - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

08 April 2012 | Australië, Melbourne

Ik ben al een paar dagen in Melbourne. De reis van Christchurch naar Melbourne is opzoch wel goed gegaan. Behalve dan dat ik er 10 minuten voordat de shuttle bus me naar het vliegveld zou brengen er achter kwam dat jetstar de tijd van de vlucht veranderd had. In plaats van half 4 zou het vliegtuig pas om kwart voor 8 vertrekken. Dat betekende dus de hele dag op het vliegveld van Christchurch doorbrengen. En ik moet zeggen dat ik nog nooi zo'n saai vliegveld heb gezien. Bedankt jetstar. Maar ik had natuurlijk een dag van tevoren zelf moeten checken of ik vertraging had of niet. Dus het was eigenlijk mijn eigen fout. Maar goed na heel wat uurtjes vervelen vertrok het vliegtuig dan toch om kwart voor 8. Naast mij was een lege stoel wat heel erg relaxed was want daar kon ik mn benen op leggen. Het was een goede vlucht. En omdat we wind mee hadden kwamen we nog eerder aan in Melbourne ook.
Daar heb ik samen met een Duits meisje dat naast mij zat in het vliegtuig de shuttle bus genomen naar het station. Zij zou vanaf daar een taxi naar haar hostel nemen. Maar mijn hostel was ongeveer 5 of 10 minuten lopen. Dus ik besloot om te gaan lopen. Maar ik kon het hostel niet vinden. En om 's nachts te verdwalen in een onbekende stad is niet zo fijn. Op dat moment had ik echt heel erg graag thuis willen zijn. Maar dat kon natuurlijk niet. En na een paar keer vragen had ik dan toch eindelijk mijn hostel gevonden. Eindelijk slapen!
De volgende dag kwam ik er achter dat er een Nederlands meisje op mijn kamer sliep. Samen met haar en nog een ander spaans meisje zijn we naar Victoria's marked gagaan. Victoria's market was ongeveer 10 minuten lopen van mijn hostel. En het was buiten ongeveer 20 graden. Dus dat was ook mooi mee genomen. Bij de markt heb ik gewoon een beetje rond gekeken maar niks gekocht. Ze hadden wel heel veel leuke souveniers. Maar dan moet ik daar nog eens vier maanden mee gaan rond slepen en daar had ik geen zin in.
Daarna heb ik de gratis tram door de stad genomen. En heb ik wat boodschappen gedaan en daarna weer terug naar het hostel gegaan. Aangekomen bij het hostel zag ik dat ze iemand zochten voor het schoonmaken van de keukens. Dus ik gaf aan bij de receptie dat ik wel geintresseerd was in de baan. En die heb ik ook gekregen. Dus nu maak ik elke dag drie keukens schoon tussen 23:00 uur en 02:00 uur. De tijden zijn niet ideaal, maar ik hoef daardoor niks te betalen voor mijn accomodatie. En ik probeer nog een baantje te vinden voor een paar uur in de week dat wel betaald. 
Het plan nu is om zo'n maand hier in Melbourne te blijven. En daarna zie ik het wel weer. Het is echt heerlijk om niks vooruit te hoeven plannen.
Melbourne bevalt me zo ver erg goed. Ik vind het hier leuker dan in Sydney. De komende dagen ga ik de rest van de stad verkennen, want dat heb ik nog niet gedaan omdat ik erg moe en een beetje ziek was.

  • 08 April 2012 - 14:33

    Maria:

    hoi fleur

    fijn om te horen dat je reis er weer op zit en dat je een werkje hebt gevonden.wat zal jij lekker slapen!en dat betaalde baantje ga jij wel vinden.ik wens jou vanuit een koud nederland toi toi.liefs

  • 08 April 2012 - 17:14

    Henk En Riny:

    hallo Fleur, fijn dat het zo goed gaat, op wat uitzonderingen na.
    dat gebeurt in je dagelijks leven ook weleens.
    Hier is het eerst Paasdag, dus eieren eten . Morgen komen ze allemaal hier Ingrid en Simone met de hele horde. dan zijn we met 13 mensen, dus dat wordt eieren verstoppen en zoeken,
    zal vast een gezellige boel worden.
    alles is oke er wordt alleen regen voorspelt. jammmmmmmmmmer.
    wij wensen je succes en veel plezier
    liefs van Henk en riny

  • 09 April 2012 - 04:45

    Elisabeth:

    Ik vond Melbourne ook veel leuker dan Sydney. In welk hostel verblijf je?? Wat erg de moeite waard is om bij Victoria market in de avond hapje te eten, is 2 avonden in de week en st Kilda beach.

    Groetjes

  • 09 April 2012 - 18:21

    Bernadet And Family:

    Lieve Fleur,
    Reageer pas voor de eerste keer, daar ik nu weer wat meer tijd heb!
    Na 'n maand opleiding mag ik nu beginnen met m'n nieuwe baan.
    Wat leuk om jouw ervaringen te lezen en af en toe best spannend ook!
    Wat maak je nu met regelmaat, leuke en af en toe ook onverwachte situaties mee. Ook daar steek je weer wat van op en stel je voor dat 't allemaal voorspoedig verloopt.....
    Wat leuk dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet en zoveel ontdekt.
    Dylan is net terug (gesloopt) uit Oostende, had daar 'n internationaal voetbaltoernooi. Bo had vandaag 'n date! Dus je begrijpt 't wel, wij hebben 'n rustige 2de Paasdag.
    Hopelijk ben je weer wat opgeknapt en ga je verder genieten,
    liefs van Bernadet and family

  • 09 April 2012 - 20:40

    Trees:

    Hai Fleur
    Terug van een dagje sauna even de mail checken. Een verhaal van jou, wat ik weer met veel plezier heb gelezen. Toen ik met Anne (de moeder van Ebbo) in Australië was waren wij ook in Melbourne en hebben het daar erg naar ons zin gehad. Mooie stad. Van Tientje heb je vast wel adressen gehad. Er woont een vriendin van haar in Melborne. Schroom niet. De mensen daar vinden het altijd erg leuk om familie en of vrienden te ontvangen van mensen die ze hebben leren kennen. Ook de stadjes rondom Melbourne zijn erg leuk. Je bent nu niet zo heel ver meer weg van de "Great Ocean Road". Een aanrader als je tijd hebt. Succes met het vinden van een baan. Maak een goeie c.v. en leg die neer, daar waar je zou willen werken. Misschien zit je helemaal niet op mijn (goede) raad te wachten, want er zijn natuurlijk zoveel mensen die je vertellen wat je moet doen. Maar het is mijn enthousiasme, denk maar.
    Lieve groetjes uit Wierden.
    P.S. je aardige oom is met de "fut"!!!!!!!, maaaaaaaaaaaaaaaaaar nog heel erg druk!!!!!!!!!!!!!!

  • 11 April 2012 - 12:02

    Ans:

    Lieve Fleur,
    Je kunt heel leuk schrijven over je reis. In gedachten ben ik teruggegaan naar onze reis, 29 jaar geleden. Ik herinner me niet veel meer, wel de vriendelijke mensen, de rustige manier van leven, het oversteken van de straat ( in Auckland centrum schuin oversteken ) er was ook een prachtig stuk Bush of hoe je het kunt noemen, we liepen zo een bos in, zo mooi, het was dichtbegroeid en vooral de
    Boomvarens waren prachtig.De kiwi's in de tuinen ( ik bedoel de vruchten ).
    Ik heb veel bewondering voor je, wat je allemaal gedaan hebt, en nog gaat doen.
    Ik ben trots op m'n nicht.

    Ik volg je in gedachten,
    liefs van Joris en Ans.

  • 11 April 2012 - 20:04

    Piet Og Hannie:

    Hoi Fleurke daar zijn we weer. Wel leuk om op deze manier wat van elkaar te horen en zo te lezen ga jij als een speer. Handig, zolang het duurt, om op die manier onderdak te hebben.
    Door al dat lopen en schrobben wat je doet, zal je wel behoorlijk afvallen. Maar misschien smaakt het eten je wel zo goed dat je daar dik tegenin groeit.
    Een paar weken geleden zijn Hannie en ik met de schoonouders van Michiel een aantal dagen in de Koog/Texel geweest. Veel gewandeld, gepraat (lastig hoor dat Duits) en gefietst. Eigenlijk is het daar steeds weer een thuiskomen want daar liggen zo veel herinneringen.
    Nou, lieve nicht het ga je goed en we kijken uit naar je volgende reisverslag.
    Houdoe.
    Hannie og Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Een reis met Activity International

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2012

Laatste dag in Melbourne

23 Juni 2012

Cairns - Darwin and Melbourne again.

28 Mei 2012

Update.

19 April 2012

De afgelopen dagen.

08 April 2012

Melbourne
Fleur

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 15019

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 25 Januari 2013

Een reis met Activity International

Landen bezocht: