Cairns - Darwin and Melbourne again. - Reisverslag uit Darwin, Australië van Fleur Groen - WaarBenJij.nu Cairns - Darwin and Melbourne again. - Reisverslag uit Darwin, Australië van Fleur Groen - WaarBenJij.nu

Cairns - Darwin and Melbourne again.

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

23 Juni 2012 | Australië, Darwin

De afgelopen 3 weken zijn erg snel voorbij gegaan. In plaats van het trein ticket dat ik eerst wou kopen heb ik een vliegticket geboekt naar Cairns. Ik had het gevoel dat ik weg moest uit Melbourne. Ik was toe aan een nieuw avontuur. Een vriendin van me die ik in Melbourne heb ontmoed belde me een dag nadat ik m'n ticket naar Cairns had geboekt dat zij onderweg was naar Cairns. Dus we sproken af om in Cairns te meeten.
Aangekomen in Cairns was ik er na een dag al achter dat ik hier niet te lang kon blijven. Begrijp me niet verkeerd. Cairns is lovely. Maar het is een touristische stad. Iedereen komt daar om te duiken en om te feesten. Wat leuk is voor een paar dagen. Iedereen in Cairns is erg jong. Ik voelde me oud. Toen kwam mijn vriendin Kerry met het idee om een auto te huren en naar Darwin te rijden. In Australie kun je relocation cars huren. Dit zijn auto's die terug moeten naar een andere stad. En je kan de auto dan huren voor $1 per dag. 
Naar Darwin ging er alleen een 6 persoons campervan. We waren het er samen over eens dat we weg moesten uit Cairns en we boekte de campervan. Daarna begon de zoektocht naar 4 andere mensen. Die we al gauw vonden. 
De roadtrip naar Darwin was amazing! Ik had eindelijk het gevoel dat ik in Australie was. Onderweg stopte we in verschillende dorpen. Ook zijn we naar Katherine Gorge en Litchfield national park geweest.
Aangekomen in Darwin konden Kerry en ik bij vrienden van Kerry verblijven. Waar ik het erg naar m'n zin heb gehad. Vandaag zijn we met een boot naar een nationaal park geweest waar we de mooiste wildlife hebben gezien. Er waren verschillende vogels, kangaroos en krokodillen!
Ik heb een baan aangeboden gekregen in Melbourne. En aangezien ik Melbourne erg mis heb ik besloten om terug te gaan. Mijn vlucht is op de 27ste. Mijn plan is om daar 3 of 4 maanden te blijven om te sparen en de laatste 3 of 4 maanden te reizen. Maar goed aangezien mijn plannen elke dag veranderen weet ik niet of dit gaat lukken. We zullen wel zien.

  • 24 Juni 2012 - 16:52

    Maria:

    hoi fleur
    nou ik ben de eerste,wat een leuk reisverslag.maar voel je je ECHT te oud om te feesten?of was je zo gewend aan het BUITEN leven?wat ik bedoel met het leven buiten de stad.ik hoop dat je een goede vlucht tegemoet gaat.en dat je baantje weer lukt.
    hier is alles oke , maar nog steeds geen zomer.
    groeten
    je moeder

  • 26 Juni 2012 - 15:50

    Piet Og Hannie:

    Hoi Fleur, wij zijn de tweede die op je reisverslag reageren. Een goed verhaal voor een wispelturig iemand (zoals je zelf schrijft). Ik heb geen idee wat een vliegticket voor een binnenlandse vlucht kost maar 1 dollar voor een autorit (heb ik het goed?) lijkt mij niet veel. Dus je gaat weer terug naar Melbourne, een goed idee lijkt mij en zeker omdat je die stad mist. En waarom mis je die plek, komt dat vanwege de gezelligheid of de kledingzaken met alles wat daarbij hoort of is het gewoon een mooie stad met veel parken en GROEN.
    Een goede reis en tot de volgende keer.
    J/oom.

  • 27 Juni 2012 - 18:34

    Anne-Martine:

    Hi Fleur! Wat relaxt, een relocation voor 1 dollar :) Daar had je de andere 4 reizigers niet eens bij hoeven zoeken volgens mij. Wat vet dat je zoveel wildlife hebt gezien. Die wilde krokodillen staan nog steeds op mijn lijstje, leuk hoor! Wat voor een baan heb je in Melbourne?.. En heb je alweer onderkomen daar? Als je evt hulp nodig hebt.. mijn vriendin Jess woont in Melbourne he, dan weet je dat.
    Maak er weer wat moois van!
    Gr x Anne-Martine

  • 27 Juni 2012 - 18:34

    Anne-Martine:

    Hey.. en kun je foto's plaatsen? Of moet je daar tegenwoordig voor betalen? Ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Een reis met Activity International

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2012

Laatste dag in Melbourne

23 Juni 2012

Cairns - Darwin and Melbourne again.

28 Mei 2012

Update.

19 April 2012

De afgelopen dagen.

08 April 2012

Melbourne
Fleur

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 744
Totaal aantal bezoekers 15019

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 25 Januari 2013

Een reis met Activity International

Landen bezocht: