The bay of Islands - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Fleur Groen - WaarBenJij.nu The bay of Islands - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Fleur Groen - WaarBenJij.nu

The bay of Islands

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

01 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

De afgelopen dagen ben ik in the bay of Islands geweest. Eindelijk de stad uit. Heerlijk vond ik dat. Maandagmorgen ben ik vroeg met de bus vertrokken. Dat viel me wel even zwaar om zo vroeg op te staan. Iedereen in de bus was nog half aan het slapen. De bestuurster van de bus had bedacht dat we ons allemaal even aan elkaar voor moesten stellen. Dus gewoon je naam en waar je vandaan komt. Toen bleek het dat bijna de hele bus vol zat met Nederlanders. Echt heel erg grappig.  
Na een korte plas/rook/koffie stop in Whangarei zijn we verder gereden naar Paihia. Het hostel waar ik in sliep was vlak bij het strand. En vanaf het strand kon je een paar eilandjes zien.  
De eerste dag in Paihia hebben Fleur en ik samen met Christina (een Duits meisje die we in de bus hadden ontmoet) de Waitangi route gelopen waardoor we uiteindelijk bij de Haruru watervallen uitkwamen. Het was een mooie route om te lopen. Op de heenweg hebben we er ongeveer 2 uur over gedaan. De terugweg ging wat sneller. Omdat het ineens best wel hard begon te regenen zijn we snel terug gelopen. Maar helaas wel nat geregend.
De volgende dag heb ik een dagtour naar cape Reinga gedaan. Dat is het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Het was een leuke dagtour. Toen de bus iedereen opgehaald had zijn we eerst ergens heen gegaan waar je thee kon drinken of boodschappen kon doen. Daarna hebben we met de bus over ninety mile beach gereden. Dat was echt heel gaaf. 
Daarna kon je als je wou sandboarden. Dan ga je met een soort van bodyboard van een duin naar beneden. Het zag er heel erg leuk uit. Maar omdat ik heel erg last heb van m'n voet en het best wel zwaar was om helemaal naar boven te lopen op zo'n duin heb ik het helaas niet gedaan.
Daarna hebben we op een super mooi strand geluncht. Het water was helder en blauw en het zand was wit. Heel mooi.
En toen naar cape Reinga. We hadden die dag erg mooi weer. Het water was helder blauw en de lucht was ook strak blauw. Bij cape Reinga komen 2 zeeën samen. En dat kan je goed zien aan de kleurverschillen in het water.
Toen we bij cape Reinga waren geweest zijn we nog in een bos geweest met hele grote en dikke bomen. Dat was ook wel interessant. Het was een geslaagde maar wel vermoeiende dag.
De dag daarna hebben Fleur en ik een cruise gedaan door the bay of Islands. Ook konden we bij deze cruise als we geluk hadden met dolfijnen zwemmen. We waren nog geen 5 minuten de haven uit of we hadden de eerste groep met dolfijnen al gezien. Het waren er een stuk ok 15. Maar omdat de dolfijnen aan het jagen waren konden we niet met ze zwemmen. Na een tijdje achter de dolfijnen aan te hebben gevaren zijn we verder gegaan met de cruise. We zijn langs veel eilanden gevaren. En over elk eiland werd een stukje geschiedenis verteld. Dit vond ik erg interessant. Ook woonden er op sommige eilanden gewoon mensen. Dat wist ik helemaal niet. De boot waar wij opzaten bracht ook gewoon de post naar deze mensen. 
Na de lunch zagen we nog een groep met dolfijnen. Met deze groep konden we wel zwemmen. Dat was wel echt heel erg gaaf om te doen. De dolfijnen waren echt heel erg groot en nog een halve meter van ons vandaan. Dat was een geslaagde dag.
De dag daarna moest ik weer vroeg opstaan om met de bus terug te gaan naar Auckland. In Auckland blijf ik 1 dag en morgen ga ik naar Rotorua. Maar eerst maar eens slapen.

  • 01 Maart 2012 - 13:11

    Maria:

    hoi Fleur wat een verrassing,ik ben net thuis en dacht even de laptop aan.Wat een moois moet dat zijn .geweldig om te zwemmen met de dolfijnen en al die nieuwe indrukken die je maakt.Heerlijk om je verhaal te lezen ik zie uit naar het volgende.Ik hoop dat je lekker geslapen en gedroomd hebt.Liefs en toi toi

  • 02 Maart 2012 - 11:52

    Anne-Martine:

    Hai Fleur!
    Klinkt heerlijk hoor, wat gaaf dat je met dolfijnen hebt kunnen zwemmen! Heel veel plezier in Rotorua, veel foto's maken! (en neus dicht ;))
    Groetjes Anne-Martine

  • 03 Maart 2012 - 08:29

    Piet:

    Wat benijd ik jou Fleur Groen. Al dat moois wat jij ziet en meemaakt zorgt er voor dat ik
    behoorlijk jaloers op je ben. Maar het is je vergeven. Leuke verhalen die je schrijft dat zal
    wel een boekwerk worden denk ik zo.
    Ben je niet bang dat een dolfijn aan je teen gaat knagen of een hap uit je ...neemt. Kan je
    ze aanraken of zijn ze te ver bij je vandaan. Het lijkt mij een hele ervaring die je hele leven
    bij je blijft.
    Wij groeten je en tot de volgende keer.
    Hannie og Piet.

  • 04 Maart 2012 - 22:23

    Selma:

    wat super zeg! al die verhalen, ik zou echt meteen daar willen zijn! zo mooi!
    het kriebelt echt om weg te gaan met al die afstudeerstress. maar als ik je
    verhaal lees ben ik ook even weer weg van hier! mooi!

    xx

  • 07 Maart 2012 - 14:13

    Maria:

    Hoi Fleur

    ik lees net dat elsabeth keuning dat meisje uit houten ook in n.zeeland is .liefs

  • 11 Maart 2012 - 17:17

    Selma:

    Hey,

    hoe is het daar aan de andere kant? Hier ben ik druk met afstuderen en zou ik
    wel willen dat ik daar was zeg! man o man!
    hoe gaat het daar? nu in je eentje? of heb je al een andere metgezel gevonden!
    je weet het he! alleen als hij mee terug gaat naar nederland!

    Liefs Selma

  • 16 Maart 2012 - 06:24

    Maria:

    he fleur

    ik reargeer nog maar eens op jou verhaal.via jou mail krijg ik geen reactie. ben je nog aan het genieten? als je berijk hebt .wil jelaten weten wat je aan het doen bent?l

    liefs
    maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Een reis met Activity International

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2012

Laatste dag in Melbourne

23 Juni 2012

Cairns - Darwin and Melbourne again.

28 Mei 2012

Update.

19 April 2012

De afgelopen dagen.

08 April 2012

Melbourne
Fleur

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 15019

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 25 Januari 2013

Een reis met Activity International

Landen bezocht: