Update vanuit Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Fleur Groen - WaarBenJij.nu Update vanuit Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Fleur Groen - WaarBenJij.nu

Update vanuit Nieuw-Zeeland

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Het is al weer even geleden dat ik wat heb geschreven. Door omstandigheden heb ik hier geen tijd en zin voor gehad. Maar ik zal jullie nu vertellen wat ik de afgelopen tijd heb gedaan. Volgens mij heb ik de laatste keer wat over the bay of islands geschreven. In de tussentijd heb ik heel wat kilometers afgelegd en ben ik inmiddels in Franz Josef op het zuidereiland. Maar voordat ik in Franz Josef aankwam ben ik nog in wat andere plaatsen geweest. 
Eerst zal ik wat vertellen over Rotorua. Het plaatsje waar ik na the bay of islands naar toe ben gegaan. Eigenlijk kan ik Rotorua in twee woorden omschrijven. En dat is stink stad! In Rotorua zijn veel mud en hot pools. En daar komt een verrotte eieren lucht van af. Echt niet te harden. Voor de rest was het wel een leuk stadje. In Rotorua hadden ze veel spa's waar je kon relaxen of behandelingen kon nemen. Dit heb ik echter niet gedaan omdat dat best wel duur was. Voor de rest was Rotorua wel een leuk stadje. Ik ben daar een Amerikaans meisje tegen gekomen en samen met haar zijn Fleur en ik naar een van de hot pools gewees. Het was 's avonds en al donker. Dus dat was erg leuk.
Na Rotorua ben ik naar Taupo gegaan. In Taupo ben ik maar 1 nacht gebleven. Samen met twee andere meiden die Fleur en ik hadden ontmoed hebben we taco's gegeten. Echt super lekker!
Na Taupo ben ik naar national park gereden. Met een tussenstop bij the Waitomo caves. Daar heb ik een cave tour gedaan. Dit was wel leuk. Er waren ook gloworms. Erg grappig om te zien.
 Ik wou in national park heel graag de tongorero crossing doen. Maar omdat m'n voet nog steeds erg zeer deed heb ik besloten om dit niet te doen. Wat ik wel heel erg jammer vind, maar het was wel verstandiger. Ik heb daar twee Amerikaanse jongens ontmoed waarmee ik de volgende dag naar een waterval ben geweest. Dit was erg gezellig.
Na national park ben ik naar Wellington gereden. Wat is Wellington een leuke stad. De leukste tot nu toe. Fleur en ik zijn daar samen naar het museum geweest. Het was een heel groot en interactief museum. En het was nog gratis ook! Ik denk dat als je de tijd heb je je daar wel een dag kunt vermaken.
De dag daarna hebben Fleur en ik de lord of the rings tour gedaan. Lekker de tourist uitgehangen. Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Maar het was wel erg leuk om te zien waar alles gefilmd is. En hoe ze een film maken. Eigenlijk is alles nep. Maar het was een gezellige dag.
De dag daarna hebben Fleur en ik een auto gehuurd met nog twee andere meiden die we al eerder tegen waren gekomen. Erg leuk maar ook raar om aan de linker kand van de weg te rijden. We zijn naar een baai gereden buiten Wellington. Daar heb ik wilde zeehonden gezien. En het was die dag erg mooi weer. Dus daar hadden we ook geluk mee.
Na 3 dagen Wellington heb ik de ferry naar het zuidereiland genomen. Als de ferry bijna bij het zuidereiland is dan vaar je door de marlborough sounds. Dit schijnt erg mooi te zijn. Maar het was erg mistig dus daar heb ik niet veel van mee gekregen. Aangekomen in Picton ben ik direct met de bus naar Nelson gereden.
In Nelson heb is samen met een van de Amerikaanse jongens die ik in national park had ontmoed een 4 uur durende wandeling gedaan door het Abel Tasman national park. Wat is het daar mooi. De zee is helder blauw en er zijn mooie stranden. Omdat we het eerste stuk van de wandeling best wel snel hadden gedaan konden we uitgebreid op het strand lunchen en van de zon genieten. Wat een heerlijke dag.
Na Nelson ben ik naar Franz Josef gegaan. En daar ben ik tot zondag. Vandaag heb ik een gletsjer wandeling gedaan. Dit was zo gaaf. Het was erg zwaar om naar de gletsjer toe te lopen. Dit kwam omdat ik erg zware schoenen aan had. Voordat we het ijs op gingen kregen we een soort van ijzers onder onze schoenen met punten. Zodat het makkelijker was om op het ijs te lopen. Maar toen we eenmaal op het ijs waten was het niet meer zo zwaar. Na een 4 uur durende wandeling was ik kapot moe. Maar ik heb er wel een goed gevoel over dat ik het heb gedaan. En nu lekker slapen!

  • 16 Maart 2012 - 11:19

    Maria:

    hoi fleur.
    he,he,daar was ik wel weer aan toe,om jou belevenissen en ervaringen te horen.geweldig.maar vertel is,ijs?is dat van nederland naar n.zeeland geschoven? nou ,ik hoop dat je lekker geslapen hebt zodat je weer uitgerust bent.

    liefs en toi toi

  • 16 Maart 2012 - 12:55

    Anne-Martine:

    Ha Fleur!

    Wat heerlijk allemaal. Jammer dat je veel mist en regen (?) lijkt te hebben, maar in Abel Tasman NP gelukkig weer zoals het hoort te zijn, zonnig! Prachtig daar he?
    Ben wel erg benieuwd naar foto's. Mocht je daar een keer tijd en zin in hebben... gaarne!

    x Anne-Martine

  • 16 Maart 2012 - 16:26

    Hannie En Piet:

    Nou Fleur, we zitten weer gekluisterd je verhalen te lezen, maar dat heeft wel eventjes 15 hele dagen geduurd. Maar O.K.het is wel weer de moeite waard.
    Die verrotte eierlucht die je rook, is de zwavel die vrijkomt en dat ruikt echt niet lekker !!
    Als ik je reisverhaal zo lees, kom je wel leuke mensen tegen en dat is heel plezierig.
    Nicht, het ga je goed en we zijn benieuwd naar je volgende verhaal.

    Kus, Hannie en Piet.

  • 16 Maart 2012 - 22:11

    Trees:

    Hai lieve Fleur,

    Wat een heerlijk verhaal weer. Dit is het echte backpacken! Doen wat op je pad komt met mensen die je weg kruisen en dan veel plezier hebben. Jouw verhaal maakt bij mij de herinneringen weer levendig aan de reis van Anne-Martine. Ik geniet ervan en ik hoop dat je nog veel leuke mensen en dingen tegenkomt op je verdere reis. Wat is er met je voeten en gaat het weer wat beter? En als ik het zo lees heb jij over een paar maanden een dijk van een conditie. Samen de marathon lopen?????

    lieve groetjes uit Wierden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Een reis met Activity International

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2012

Laatste dag in Melbourne

23 Juni 2012

Cairns - Darwin and Melbourne again.

28 Mei 2012

Update.

19 April 2012

De afgelopen dagen.

08 April 2012

Melbourne
Fleur

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 15020

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 25 Januari 2013

Een reis met Activity International

Landen bezocht: