Wanaka, Queenstown en Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Fleur Groen - WaarBenJij.nu Wanaka, Queenstown en Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Fleur Groen - WaarBenJij.nu

Wanaka, Queenstown en Dunedin

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

25 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Zo daar is m'n volgende verslag vanuit Nieuw-Zeeland. Na Franz Josef ben ik met de bus naar Wanaka gegaan. Daar ben ik 1 nacht gebleven. Wat ik achteraf wel een beetje jammer vond want Wanaka was best wel een leuk stadje. 
De volgende dag ben ik met de bus naar Queenstown gereden. Daar heb ik ongeveer 5 uur over gedaan. Dit kwam omdat de bus ongeveer om de 10 minuten stopte. Echt heel erg vervelend. Want als je gewoon door rijd dan is het van Wanaka naar Queenstown ongeveer anderhalf uur. Dat is dus een stuk korter. Maar goed voor dat we de stad in gingen om naar het hostel gebracht te worden stopte we bij een bungy jump centrum. Dit was waar de eerste bungy jump ooit is gedaan. Ik zat er erg over te twijfelen om een bungy jump te doen. Maar om $180 te betalen om vrijwillig ergens vanaf te springen vond ik net iets te ver gaan. Dus ik heb het niet gedaan.
Daarna werd ik door de busdriver afgezet bij het hostel. Het hostel was net buiten de stad aan een groot meer. Dus ik had een mooi uitzicht.
Die avond ben ik met nog wat andere mensen uit eten geweest. De busdriver had geregeld dat we voor $10 een soort van onbeperkt pizza konden eten. Dat was erg lekker.
De volgende dag heb ik een tour gedaan naar de Milford Sound. Het was een erg lange dag. Ik vertrok 's ochtends om 7:45 en ik was 's avonds om 20:00 weer terug in Queenstown. Maar het was het wel waard. De weg naar Milford Sound toe was al heel erg mooi. En Milford Sound zelf heb ik geen woorden voor. Zo mooi was het. Het was ook nog eens een zonnige dag dus dat maakte het helemaal perfect. 's avonds heb ik met wat meiden die ook de Milford Sound tour hadden gedaan bij Fergberger gegeten. Daar hebben ze echt de lekkerste en ik denk de grootste beef burgergs ever! 
De dag erna was het ook erg mooi weer. Eerst ben ik naar een informatie centrum gegaan om een leuke activiteit te zoeken voor de volgende dag. Uiteindelijk is het paragliding geworden. Daarna heb ik een boek gekocht. The descendents. En ben ik lekker in de zon gaan lezen.
De volgende dag was het zo ver. Ik zou gaan paragliden. Toen ik opstond en uit het raam keek regende het. Daar baalde ik van want het kon zijn dat het daarom niet door zou gaan. Maar aangekomen bij het informatie centrum kreeg ik te horen dat het gewoon door ging. Het weer was inmiddels ook al opgeklaard. Ik werd bij het informatie centrum opgehaald door de paragliding organisatie. Er waren nog drie andere mensen die het ook gingen doen. 
Het paragliden was echt super vet! Eerst vond ik het wel een beetje spannend. Maar toen ik eenmaal in de lucht was was de spanning weg en kon ik van het mooie uitzicht genieten. Ik mocht zelfs even sturen. Het was echt een hele leuke ervaring. 
De volgende dag ben ik met de bus naar Dunedin gegaan. En daar ben ik nu nog steeds. 
Gisteren ben ik naar een farmers marked geweest. En heb ik een rondleiding gehad in de Cadbury chocolade fabriek. Wat erg interresand was.
Vandaag ben ik op zoek gegaan voor werk in Australie. Met nog niet zo heel veel resultaat. Maar ik heb wel gezien dat er genoeg werk is. Dus daar kan ik me niet zo druk om maken. Dat komt allemaal wel goed.

  • 25 Maart 2012 - 07:43

    Fleur:

    Waaghals! Paragliden. Klinkt echt ontzettend gaaf. Gelukkig maak je leuke dingen mee en heb je het naar je zin! Mis jou! En veel plezier verder. X

  • 25 Maart 2012 - 08:47

    Hannie Og Piet:

    Bijna elk mens heeft wel iets over zich van een vogel te willen zijn. Los van de aarde, mooi uitzicht en niets wat je hindert in de voortgang. ZO VRIJ ALS EEN VOGEL IN DE LUCHT. Dat heb jij ook wel een beetje met alles wat je doet en meemaakt. Maar Fleur de Pecunia's raken op en dat betekent
    dat je werk moet gaan zoeken, maar dat gaat jou lukken! Wij groeten je en tot de volgende keer.xxx

  • 25 Maart 2012 - 09:05

    Maria:

    he fleur,wat een waaghals ben jij.je bent lekker je vleugels aan het uitslaan.dat is voor jou een hele overwinning!je hebt de smaak goed te pakken.Ik ben benieuwd wat je volgendeAVONTUUR is.Heel veel liefs en genieten maar weer.

  • 27 Maart 2012 - 11:44

    Trees:

    Hai Fleur,

    De ervaringen worden talrijker en gewaagder. Heb jij ook een filmpje gekregen na afloop van het avontuur. Lijkt me zo geweldig, even voor vogeltje te spelen. Wat heerlijk dat je de spanning (spannend lijkt het mij ook) van je af kon zetten en genoten hebt. Succes met het vinden van werk. Is Tientje ook altijd gelukt, dus gaat jou ook lukken. Australië bouwt op werkende backpackers. Leuk nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe ideeën opdoen. Lekker bverder genieten en laat de dingen maar lekker op je af komen.

    Liefs, Trees

  • 28 Maart 2012 - 11:57

    Ada:

    Hoi Fleur, wat leuk dat je daar aan paragliden hebt gedaan. Bij mijn zusje op de boerderij in schalkwijk zit ook een paraglidings club. Daar wordt je met een lier omhoog getrokken en dan los gekoppeld. Maar het schijnt dat er meerdere manieren zijn.
    Hopelijk vind je snel een baantje naar je zin. Hier in Nederland hebben we een week zon gehad, maar ik hoor dat het vanaf morgen al weer minder wordt. Dus ik ben wel jaloers op je.Geniet er nog van. Je moeder komt zo en dan gaan we vakantie boeken. Als wij dan terug komen van vakantie kom jij ook bijna terug. Gelukkig voor jou duurt dat nog erg lang. Geniet ervan en vergeet niet heel veel fotos te maken.

  • 01 April 2012 - 13:58

    Trees:

    Hai Fleur,

    Ik heb een leuke foto gezien van jouw. Op een paard. Heb je nog meer van die verborgen talenten? Laat ze maar zien!!! Heerlijk hè, al deze dingen doen en ontdekken wat je allemaal mogelijk is. Heb je al zicht op een baantje? Kijk er naar uit om weer wat over je avonturen te lezen.

    lieve groetjes uit Wierden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Een reis met Activity International

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2012

Laatste dag in Melbourne

23 Juni 2012

Cairns - Darwin and Melbourne again.

28 Mei 2012

Update.

19 April 2012

De afgelopen dagen.

08 April 2012

Melbourne
Fleur

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 15019

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 25 Januari 2013

Een reis met Activity International

Landen bezocht: